Ενδιαφέρον για ταξίδια από κύριες για την Ελλάδα αγορές

Travel5 hours ago3 Views


Η διάθεση για ταξίδια

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ καταγράφεται γενικότερα αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών από όλες τις εξεταζόμενες αγορές για ταξίδια είτε εσωτερικού είτε εξωτερικού με τουλάχιστον τους μισούς πολίτες να δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται να ταξιδέψουν τους επόμενους 3-6 μήνες.

Ειδικότερα, υψηλότερο ενδιαφέρον για ταξίδια δήλωσαν οι καταναλωτές από τις αγορές της Ελβετίας και της Αυστρίας με 59% αντίστοιχα, της Ιταλίας με 57%, της Σουηδίας με 55%, της Δανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου με 53% αντίστοιχα, του Βελγίου, της Γαλλίας και της Ολλανδίας με 52% αντίστοιχα και της Γερμανίας με 51% , ενώ χαμηλότερο είναι το ενδιαφέρον από τις αγορές των ΗΠΑ, του Ισραήλ και της Πολωνίας με 48% αντίστοιχα και της Ρουμανίας με 50%.

Για τους επόμενους 3-6 μήνες, οι διακοπές στο εξωτερικό είναι η κυρίαρχη προτίμηση στις περισσότερες αγορές, με σημαντική εξαίρεση τις ΗΠΑ και σε μικρότερο βαθμό την Γαλλία και την Ιταλία, χώρες που έχουν δικούς τους παραθεριστικούς προορισμούς, και την Πολωνία και τη Ρουμανία, πιθανόν για οικονομικούς λόγους. Και στις πέντε αυτές χώρες η κυρίαρχη προτίμηση είναι οι διακοπές στο εσωτερικό.

Καθοριστικοί παράγοντες στον σχεδιασμό του ταξιδιού

Οι κυριότεροι παράγοντες που επηρεάζουν τα ταξιδιωτικά σχέδια των καταναλωτών είναι η σχέση ποιότητας τιμής (τουλάχιστον ένας στους τρεις σε όλες τις αγορές πλην Πολωνίας) και οι καιρικές συνθήκες (σχεδόν ένας στους τρεις σε όλες τις αγορές, με εξαίρεση την Ρουμανία), ενώ ακολουθούν η χαλάρωση, η πολιτιστική εμπειρία, η ευκολία στο ταξίδι, οι ειδικές τιμές/προσφορές, η εμπειρία ζωής, η απόσταση για το ταξίδι, η δυνατότητα επίσκεψης σε φίλους/συγγενείς, η σύσταση από φίλους/συγγενείς, οι δραστηριότητες περιπέτειας στην ύπαιθρο και οι καλές εγκαταστάσεις για παιδιά/οικογένεια.

Αναφορικά με τον τύπο διακοπών που δήλωσαν ότι απολαμβάνουν περισσότερο οι καταναλωτές, παρατηρείται ότι το υψηλότερο ποσοστό λαμβάνουν οι διακοπές σε παραλία/θέρετρο (49%+) και ακολουθούν -από 25% έως 44%- το οδικό ταξίδι, οι διακοπές στον τόπο διαμονής ή κοντινές περιοχές (staycation), οι διακοπές δράσης/περιπέτειας, το θεματικό πάρκο, η κρουαζιέρα κ.ο.κ..

Οι οικονομικές συνθήκες στις κύριες αγορές

Πέραν άλλων αιφνίδιων και έκτακτων γεγονότων, καθοριστικό ρόλο για την τελική έκβαση των αφίξεων το 2025 διαδραματίζουν οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στις διάφορες χώρες και που επηρεάζουν τη δυνατότητα, αλλά και τη διάθεση/πρόθεση για ταξίδια. Οι οικονομίες της Ευρώπης το 2025 προβλέπεται να αναπτυχθούν με χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης σε σύγκριση με προηγούμενες προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Μάιος 2024), με εξαίρεση την αγορά της Δανίας όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει υψηλότερη ανάπτυξη από αυτή που είχε προβλέψει τον Μάιο του 2024. Μόνο η οικονομία της Αυστρίας προβλέπεται από την ΕΕ να συρρικνωθεί το 2025.

Παρόμοια εικόνα, παρατηρείται στην αμερικανική και βρετανική αγορά, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προβλέπει επιβράδυνση της οικονομίας τους για το 2025, σε σύγκριση με την προ έτους εκτίμηση της, αφενός για τις ΗΠΑ λόγω των εμπορικών εντάσεων και της δημοσιονομικής αβεβαιότητας και αφετέρου για το Ηνωμένο Βασίλειο λόγω της αυστηρής δημοσιονομικής πολιτικής που επηρεάζει την ιδιωτική κατανάλωση και τις επενδύσεις. Επιπλέον, η πρόσφατη κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, αλλά και με την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω της επιβολής αυξημένων δασμών από την αμερικανική πλευρά, επιτείνει την παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα, επηρεάζοντας τις εξαγωγές, τις τιμές προϊόντων και τη συνολική καταναλωτική εμπιστοσύνη.

Διαβάστε ακόμα:

Sleep Τourism: H νέα ταξιδιωτική τάση που εστιάζει αποκλειστικά στον ποιοτικό ύπνο

Τουρισμός με σεβασμό: Όταν η Φύση υπενθυμίζει τα όριά μας

Social Media: Πώς τα κοινωνικά δίκτυα επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές επιλογές το 2025



Διαβάστε Περισσότερα στο travel.gr

0 Votes: 0 Upvotes, 0 Downvotes (0 Points)

Leave a reply

Loading Next Post...
Follow
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...