Επιπλέον, όταν ο καταναλωτής αγοράζει ένα οργανωμένο ταξίδι από τουριστικό γραφείο, να έχει οπωσδήποτε υπόψη του ότι αφού διαβάσει με προσοχή τους όρους συμμετοχής, θα πρέπει να υπογράψει σχετική σύμβαση με το γραφείο, η οποία περιέχει τα στοιχεία του ταξιδιού και τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του ταξιδιώτη, καθώς και του τουριστικού γραφείου, κάτι που είναι υποχρεωτικό από τη νομοθεσία. Παράλληλα, θα πρέπει να παραλάβει αντίγραφο της σύμβασης και την απόδειξη παροχής υπηρεσιών.
Το ταξίδι του θα πρέπει να είναι οπωσδήποτε ασφαλισμένο για αστική επαγγελματική ευθύνη του τουριστικού γραφείου -διοργανωτή, όπως προβλέπεται από σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, ενώ ο ίδιος ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει και πρόσθετη προαιρετική ταξιδιωτική ασφάλιση, κάτι το οποίο προτείνεται από την Ομοσπονδία ανεπιφύλακτα, που θα καλύπτει τα έξοδα σε περίπτωση ατυχήματος ή ασθένειάς του, ενδεχομένως και την επιστροφή των χρημάτων του σε περίπτωση που τυχόν υποχρεωθεί να ακυρώσει το ταξίδι για δικό του λόγο. Ειδικά όταν ο καταναλωτής αγοράζει μόνο αεροπορικά ή ακτοπλοϊκά εισιτήρια και όχι οργανωμένο ταξίδι (πακέτο), θα πρέπει να φροντίζει, μόλις καταβάλλει το τίμημα των εισιτηρίων, να παραλαμβάνει αμέσως και τα ίδια τα εισιτήρια.
Με αφορμή τα παραπάνω ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, δήλωσε τα εξής: «Για την αποφυγή δυσμενών καταστάσεων, είναι σημαντικό οι Έλληνες καταναλωτές να απευθύνονται μόνο σε επώνυμα, τουριστικά γραφεία, τα οποία είτε διαθέτουν Βεβαίωση Συνδρομής Νομίμων Προϋποθέσεων για τη λειτουργία τους, σύμφωνα με την προϊσχύσασα σχετική νομοθεσία, είτε έχουν προβεί σε Γνωστοποίηση της ίδρυσης της επιχείρησής τους στην πλατφόρμα της Πολιτείας «Open Business», όπως απαιτείται πλέον από τον Ν. 393/1976 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει. Η συνεργασία με ανεξάρτητους ή μη πιστοποιημένους μεσάζοντες όχι μόνο επιβαρύνει οικονομικά τους ταξιδιώτες, αλλά εγκυμονεί κινδύνους από πλευράς ποιότητας και αξιοπιστίας των προσφερόμενων υπηρεσιών».
Διαβάστε ακόμα:
Στα 2 δισ. ευρώ η οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας για την ελληνική οικονομία
Δύο μοναδικές διαδρομές κρασιού και γαστρονομίας για την προώθηση της Λήμνου