Στην ειδική διαδρομή «Θήβα» του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025| travel.gr

Travel4 hours ago3 Views


Πρώτη στάση για ανεφοδιασμό καυσίμου είναι το πρατήριο της ΕΚΟ στη ΝΕΟ Αθηνών-Θεσσαλονίκης, στον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών «Σείριος». Οι εργαζόμενοι της ΕΚΟ, πρόθυμοι και ευγενικοί, μας εξυπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο, γεμίζοντας το ρεζερβουάρ με το απαραίτητο καύσιμο. Δράττουμε την ευκαιρία να κάνουμε και τις αγορές μας με τα απαραίτητα εφόδια για το ταξίδι μας, όπως ξηρά τροφή και νερό και συνεχίζουμε το οδοιπορικό μας. Η κίνηση ελάχιστη, που σημαίνει ότι έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε την επιλεγμένη μουσική από το smartphone, χάρη στο τελευταίας γενιάς σύστημα infotainment και το App-Connect Wireless που μας προσφέρει απλόχερα το νέο Duster. Η νέα γενιά βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, που φιλοξενεί και το Hybrid 140 σύστημα της Renault με τον 4κύλινδρο κινητήρα 1,6 lt των 94 PS να συνοδεύεται από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη. Το αποτέλεσμα είναι η συνδυαστική ισχύς να φτάνει τους 140 PS.

Ύστερα από λιγότερο από 30 λεπτά στον Ε75, αφήνουμε τον αυτοκινητόδρομο για να πάρουμε την έξοδο «Θήβα-Νοσοκομείο Θήβας». Απαραίτητη η σύντομη στάση, για να ετοιμάσει ο Γιάννης τα φωτογραφικά σύνεργά του και για να ρίξω μια τελευταία ματιά, με τη βοήθεια του Google Maps και του road book για να βεβαιωθώ για την την αφετηρία της ειδικής διαδρομής. Διασχίζουμε την πόλη και παίρνουμε την παλιά εθνική οδό Θηβών-Ελευσίνας. Λίγα χιλιόμετρα μετά στρίβουμε στην επαρχιακή οδό Νεοχωρακίου -Σχηματαρίου με κατεύθυνση προς Ασωπία. Στάση για τον απαραίτητο καφέ στο καφενείο του χωριού, όπου κλασικά οι ηλικιωμένοι θαμώνες μας κοιτούν με περιέργεια. Τους εξηγούμε τον λόγο που βρισκόμαστε εκεί και ξαφνικά βγαίνουν από τη ραστώνη ξεκινώντας να μας διηγούνται ιστορίες του Ακρόπολις από τα προηγούμενα χρόνια. Ο χρόνος όμως πιέζει. Λίγο πριν φτάσουμε στην εκκίνηση της Ειδικής το πρωινό φως χρύσωνε τον κάμπο της Θήβας, ένα τοπίο που παίζει διαρκώς με τις αντιθέσεις: αγροτικό και μυθικό, τραχύ και μεγαλοπρεπές.

Η εκκίνηση της Ειδικής βρίσκεται κοντά στο κέντρο εκπαίδευσης πυροβολικού (ΚΕΠΒ), νότια της Θήβας, σε μία πευκόφυτη περιοχή. Η ίδια η Ειδική «Θήβα» δεν θα έλεγες ότι είναι μια κλασική δασική διαδρομή στην ορεινή ενδοχώρα, από αυτές που γνωρίζουμε στην πολύχρονη ιστορία του θρυλικού αγώνα και που λατρεύουμε να οδηγούμε, αλλά έχει πολύ ενδιαφέρον. Αποτελεί τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην εκκίνηση είτε κάτω από την Ακρόπολη είτε από το Καλλιμάρμαρο, με τις θρυλικές Ειδικές Διαδρομές των Νομών Φθιώτιδας και Φωκίδας. Στον φετινό αγώνα το συνολικό μήκος της είναι 19,58 km ενώ όχι άδικα θεωρείται μία διαδρομή που μπορεί να αλλάξει εύκολα χάραξη, αφού μεταλλάσσεται για να καλύψει όλα τα γούστα και τις ανάγκες του οργανωτή. Την έχουμε συναντήσει σε πολλά Ακρόπολις τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Ο κινητήρας του νέου Dacia Duster γουργουρίζει ήρεμα στο ρελαντί καθώς βρισκόμαστε στη γραμμή εκκίνησης. Το νέο, γωνιώδες προφίλ του SUV δεν κρύβει τις σκληροτράχηλες προθέσεις του. Η ίδια η Ειδική, για οποιονδήποτε την κάνει για πρώτη φορά είναι δαιδαλώδης, Μέχρι τον τερματισμό της μέτρησα συνολικά 53 διασταυρώσεις. Ομοίως, οι πολλές εναλλαγές στην υφή του οδοστρώματος δυσκολεύουν τα πληρώματα. Είναι από τις περιπτώσεις που ο ρόλος του συνοδηγού είναι εξαιρετικά κρίσιμος στην επίτευξη καλού χρόνου.

Στα πρώτα χιλιόμετρα είναι σχετικά ομαλή και αρκετά γρήγορη. Θέλει σίγουρα προσοχή γιατί υπάρχουν αρκετά καλά κρυμμένα «χασίματα» που σε υψηλές ταχύτητες μπορεί πέραν του θεάματος για τους θεατές και τους φωτογράφους να κρύβουν αρκετούς κινδύνους για τα πληρώματα, δεδομένης της ταχύτητας και του σχετικά μικρού πλάτους του δρόμου. Σημείο αναφοράς της ειδικής διαδρομής είναι η βόρεια είσοδος στο πεδίο βολής με το χώμα-πούδρα και τα συνεχόμενα εσάκια που αποζημιώνουν τους αναρίθμητους φίλους του σπορ που κατακλύζουν σχεδόν κάθε χρόνο το συγκεκριμένο σημείο. Μετά τις απαραίτητες φωτογραφίες και βίντεο, κατηφορίζουμε το όρος «Αϊδονοράχη», διασχίζοντας ένα θαλερό δάσος. Η θέα από την κορυφή είναι εντυπωσιακή.

Το μάτι πιάνει μέχρι τον κάμπο της Κωπαΐδας, με τις σκιές των σύννεφων να κινούνται αργά πάνω του, σε πλήρη αντίθεση με την ταχύτητα που μπορείς να πιάσεις σε αυτά τα πατημένα κομμάτια. Η χάραξη ωστόσο θέλει στρατηγική προσέγγιση, αφού πρέπει να σημαδεύεις νωρίς και εγκαίρως πριν τις συνεχείς εναλλαγές ανάμεσα στα πεύκα, χωρίς το τοπίο να διευκολύνει για την κατεύθυνση που ακολουθείς και πάνω σε γενικά μαλακό και σε αρκετά σημεία χαλαρό χώμα, που δυσκολεύει το φρενάρισμα. Υπάρχουν επίσης σημεία με φυτευτή πέτρα στο πλάι αλλά μέσα στο όριο της χάραξης. Εκεί, το Duster σε πείθει για την αξιοπιστία του και την ευκολία στη χρήση, βοηθούμενο τόσο από την αυξημένη απόστασή του από το έδαφος που φτάνει τα 217 mm, όσο και από τις γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης που φτάνουν τις 31° και 36°, αντίστοιχα. Η ποιότητα κύλισης επίσης είναι κάτι παραπάνω από καλή, χάρη στην ανάλογη ρύθμιση της ανάρτησης και του πλαισίου. Κατηφόρα τώρα, με αλλεπάλληλες «φαρδιές» φουρκέτες -σημεία που σε προκαλούν να πατήσεις παραπάνω, αλλά η εμπειρία λέει πως το παιχνίδι κρίνεται στο φρενάρισμα.

Τα τελευταία χιλιόμετρα κυλούν γρήγορα. Η ειδική στενεύει, τα βάτα κοντά στον δρόμο γρατζουνάνε το αυτοκίνητο σαν να θέλουν να το κρατήσουν πίσω. Ένα ρέμα διακόπτει τη ροή απότομα, ένα μικρό, «αναίμακτο» πηδηματάκι, και ξανά στο γκάζι. Ο τερματισμός πλησιάζει. Η καρδιά χτυπά δυνατά, τα φρένα μυρίζουν ζεστό μέταλλο και η σκόνη έχει καλύψει ακόμα και τις σκέψεις μας. Μετά το τέλος της διαδρομής, πήραμε τον δρόμο προς τα ανατολικά. Σταματάμε για λίγο σε ένα μικρό χωριουδάκι για καφέ και τοπικά κουλούρια. Ο ήλιος πλέον καίει αδυσώπητα, αλλά η αίσθηση της φύσης και της «αποστολής» δεν μας είχε εγκαταλείψει. Πλησιάζοντας πια την Κηφισιά από την Εθνική Οδό η τελευταία στάση στο πρατήριο της EKO στη Λεωφόρο Κηφισίας 264 ήταν όχι μόνο απαραίτητη αλλά και ευπρόσδεκτη. Όχι μόνο επειδή χρειαζόμασταν καύσιμα, αλλά γιατί το πρατήριο αυτό το σταθερό σημείο αναφοράς σε κάθε επιστροφή από περιπέτεια.

Με υψηλότατης ποιότητας καύσιμα, πλήρες πλυντήριο, ευγενικό προσωπικό και φρεσκοψημένο καφέ, η EKO στην Κηφισιά δεν είναι απλώς «ένα βενζινάδικο». Είναι σχεδόν το πρώτο σημάδι ότι ξαναμπαίνεις στον αστικό πολιτισμό, μετά τη σκόνη και την ελευθερία της υπαίθρου. Ο ανεφοδιασμός ολοκληρώνεται σε λίγα λεπτά. Το Duster πλυμένο, εγώ με ένα κρύο espresso στο χέρι, και το trip computer να δείχνει τη διαδρομή, γεμάτη χιλιόμετρα, αλλά και εμπειρίες. Η Ειδική Διαδρομή «Θήβα» δεν είναι μόνο ένα αγωνιστικό κομμάτι. Είναι μια διαδρομή που αξίζει να τη ζήσεις, να την διασχίσεις, να την αφουγκραστείς. Και με το κατάλληλο αυτοκίνητο, όπως το Dacia Duster, και τον σωστό ανεφοδιασμό, όπως στην EKO, μπορεί να μετατραπεί σε ένα σύντομο αλλά αξέχαστο ταξίδι.

Συνολική διαδρομή (Αθήνα-Νεοχωράκι-Αθήνα): 200 χλμ.
Ειδική Διαδρομή «Θήβα»: 19,58 χλμ.

Διαβάστε ακόμα:

Off roading στις Ειδικές Ταρζάν και Ελευθεροχώρι του EKO Acropolis Rally

Off roading στην άγνωστη πλευρά του Παρνασσού

Μενδενίτσα: Off roading στο καταπράσινο χωριό της Φθιώτιδας




Διαβάστε Περισσότερα στο travel.gr

0 Votes: 0 Upvotes, 0 Downvotes (0 Points)

Leave a reply

Loading Next Post...
Follow
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...