Σήμερα, οι γυναίκες αποτελούν περίπου τα δύο τρίτα του παγκόσμιου ταξιδιωτικού πληθυσμού. Δεν ταξιδεύουν μόνο πιο συχνά, αλλά και πιο δυναμικά από ποτέ, μετακινούμενες με ευκολία ανάμεσα σε διαφορετικά στυλ και ρόλους μέσα στην ίδια χρονιά. Δεν περιορίζονται πια σε ένα μοντέλο περιήγησης. Αντιθέτως, υιοθετούν μια ρευστή, πολυδιάστατη προσέγγιση στην ταξιδιωτική τους ταυτότητα, που αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη πολιτισμική αλλαγή. Στον πυρήνα αυτής της αλλαγής βρίσκεται η οικονομική ενδυνάμωση. Μόνο στις ΗΠΑ, η McKinsey & Co προβλέπει ότι έως το 2030 οι γυναίκες θα ελέγχουν περιουσιακά στοιχεία ύψους 34 τρισ. δολαρίων, που αντιστοιχούν στο 38% του επενδυτικού πλούτου της χώρας – σε σύγκριση με το 29% ή 7,3 τρισ. δολάρια το 2014.
Στο πλαίσιο αυτό η έκθεση Citizen Femme, The Future of Female-Led Travel: 2025-2030, αναδεικνύει πέντε κυρίαρχες τάσεις που αναμένεται να διαμορφώσουν τα γυναικεία ταξίδια τα επόμενα χρόνια: New Herizons – ένας τίτλος που παίζει με το «her» (γυναίκα) και τους «ορίζοντες» -, Girl Grouping, που αφορά τη γυναικεία παρέα, Healing Retreats, δηλαδή θεραπευτικά καταφύγια, Earth Mothering, τη φροντίδα της Μητέρας Γης, και Souvenir Scouting, την αναζήτηση αναμνηστικών.
Η πρώτη τάση, με τον τίτλο New Herizons, αποτυπώνει την έντονη στροφή των γυναικών σε εμπειρίες που ξεπερνούν τα όρια. Σήμερα, γυναίκες κάνουν σαφάρι μόνες, εξερευνούν την Αρκτική, συμμετέχουν σε αποστολές επιβίωσης, χειμερινές εκστρατείες στη Σβάλμπαρντ ή κολυμπούν με όρκες. Όπως επισημαίνει η κα Sophie Galvagnon, CEO της Selar, αυτό που βλέπει είναι μεταμορφώσεις, όχι απλώς ταξίδια. Τα νούμερα επιβεβαιώνουν την εικόνα: σύμφωνα με έρευνα της Scott Dunn, το 58% των κρατήσεων για solo ταξίδια το 2024 έγιναν από γυναίκες. Από αυτές, το 27% σχεδιάζει τουλάχιστον τρία ταξίδια το 2025. Παράλληλα, το 40% των γυναικών δηλώνει ότι θέλει να ταξιδέψει μόνη φέτος, σύμφωνα με τη Future Partners, ενώ η Adventure Travel Trade Association καταγράφει ότι οι γυναίκες αποτελούν πάνω από το 50% των κρατήσεων περιπετειώδους τουρισμού. Η εταιρεία Backroads εκτιμά ότι οι κρατήσεις από γυναίκες για τέτοιου τύπου ταξίδια θα τριπλασιαστούν το 2025.
Η ανάγκη για προσωπική ανακάλυψη δεν γνωρίζει ηλικία. Σύμφωνα με τη Virtuoso, το 71% των solo ταξιδιωτών το 2024 ήταν γυναίκες, και σχεδόν οι μισές από αυτές – ποσοστό 47% – ήταν διαζευγμένες, χωρισμένες ή χήρες. Πολλές από αυτές (40%) δήλωσαν ότι αναζητούν ένα αίσθημα του «ανήκειν», ενώ το 27% θέλει μια εμπειρία «εξερεύνησης». Η Discover Africa είδε τις solo κρατήσεις να διπλασιάζονται, με τις γυναίκες να αποτελούν το 70% αυτών. Η ασφάλεια παραμένει καθοριστική: το 60% των γυναικών της έρευνας της Scott Dunn χαρακτήρισαν την «ασφάλεια και προστασία» πολύ σημαντική όταν επιλέγουν προορισμό. Η τεχνολογία παίζει πλέον ρόλο-κλειδί, διευκολύνοντας τον προγραμματισμό και ενισχύοντας την αίσθηση ασφάλειας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.